fbpx

Co to jest newsletter? Jakie korzyści daje newsletter Twojej firmie?

with Brak komentarzy
grafika-tytuł artykułu-co to jest newsletter i jakie korzyści daje Twojej firmie?
zdjęcie przedstawiające czerwoną kopertę z listem w środku, w tle grafika z tytułem artykułu

Odwiedzając przeróżne strony WWW lub robiąc zakupy online, często wyskakuje nam okienko namawiające nas do zapisu na newsletter.

Co to jest newsletter i jakie korzyści przynosi Twojej firmie?

 

 

NEWSLETTER- CO TO JEST?

 

Odwiedzając przeróżne strony WWW lub robiąc zakupy online, często wyskakuje nam okienko namawiające nas do zapisu na newsletter.
W zamian za zapis i podanie naszych danych kontaktowych (najczęściej takich jak imię i adres e-mailowy) na starcie otrzymujemy rabat na zakupy na danej stronie lub dostajemy ciekawe materiały edukacyjne.
Od tego momentu co jakiś czas na naszą skrzynkę mailową przychodzą przeróżne wiadomości zawierające różnorodne treści, informacje o nowościach, promocjach wydarzeniach itp. związanych z daną firmą.
Innymi słowy, newsletter to wiadomości mailowe wysyłane regularnie do konkretnej grupy odbiorców przez firmę.
Subskrybent newslettera ma możliwość wypisania się z niego w dowolnym momencie.
Od Ciebie zależy, jak długo pozostanie z Tobą.

 

 

NEWSLETTER - JAKI JEST JEGO CEL?

 

Zadaniem newslettera jest edukowanie klienta, dostarczanie informacji o ofercie, promocjach, nowościach, aktualizacjach i zmianach.
Wiadomości te mają na celu podtrzymywanie komunikacji z klientem, budowanie zaufania i stworzenie z nim długofalowej relacji.

 

 

NEWSLETTER- DLACZEGO WARTO ?

 

Korzyści płynących z newslettera jest wiele:

 

1. Budowanie grupy odbiorców zainteresowanych treściami i tematyką na naszej stronie
Dzięki takim narzędziom jak avg. open rate (wskaźnik określający procentową ilość otwartych wiadomości) oraz CTR (wskaźnik klikalności) szybko przekonasz się, którzy klienci zainteresowani są Twoimi treściami. Pozwoli Ci to na stałe udoskonalanie komunikacji mailowej, tym samym zwiększając skuteczność kampanii mailingowych.

 

2. Monitorowanie aktywności subskrybentów
System mailingowy, za pomocą którego tworzysz i wysyłasz newsletter, to narzędzie, które pozwala skutecznie monitorować aktywność subskrybentów.
Dzięki temu możesz spersonalizować swój przekaz oraz dopasować komunikat tak, aby zainteresować ofertą potencjalnych klientów oraz podsycać uwagę tych osób, które od dłuższego czasu nie dokonały żadnego zakupu.

 

3. Idealne źródło informacji dla klientów
Newsletter jest świetnym sposobem, aby przekazać klientom informacje o wszelkich nowościach produktach, rabatach czy wydarzeniach. Jeżeli planujesz akcję promocyjną w sklepie, warto zawiadomić najpierw swoich lojalnych subskrybentów, aby to właśnie oni jako pierwsi dowiedzieli się o danym wydarzeniu.

 

4. Budowanie wizerunku eksperta
Dzięki dzieleniu się wiedzą z czytelnikami, budujesz autorytet jako ekspert w swojej dziedzinie. Twoja firma zaczyna być postrzegana jako bardziej profesjonalna w swojej branży. Rośnie również poziom zaufania do niej.

 

5. Budowanie relacji z odbiorcami
Wysyłając newsletter, na bieżąco dzielisz się ze swoimi odbiorcami aktualnościami i wydarzeniami w Twojej firmie.
W ten sposób stale przypominasz o istnieniu swojej marki i jej produktach, a jednocześnie dajesz znać klientowi, że o nim pamiętasz.
Dzięki newsletterowi jesteś w nieustannym kontakcie ze swoimi klientami.

 

6. Zwiększenie sprzedaży
Informując klientów z wyprzedzeniem o zbliżających się promocjach lub innych atrakcyjnych ofertach zachęcasz ich do podjęcia interakcji.
Po wysyłce newslettera zauważalny jest wzrost sprzedaży produktów lub usług w firmie.

 

 

NEWSLETTER - JAK ZACZĄĆ?

 

Istnieje wiele systemów pozwalających na stworzenie newslettera. Do najpopularniejszych należą MailerLite, GetResponse czy FreshMail.
Wystarczy założyć konto na jednym z powyższych portali, osadzić formularz na swojej stronie internetowej i zacząć wysyłać wiadomości.
Newsletter to podobno najlepsze, najskuteczniejsze, a zarazem jedno z najtańszych narzędzi marketingu internetowego.
Warto rozważyć jego wykorzystanie w komunikacji z klientami.

 

Jeżeli chciałbyś zacząć czerpać korzyści z tego potężnego narzędzia marketingowego, jakim jest newsletter, ale nie wiesz, od czego zacząć zapraszam do kontaktu. ☎ 📩.
Jeżeli potrzebujesz wsparciach w innych działaniach związanych z newsletterem i nie tylko, pisz śmiało.
Chętnie Ci pomogę. 🙋‍♀️

 

Zostaw Komentarz