fbpx

Dla kogo współpraca z Wirtualną Asystentką będzie dobrą alternatywą?

with Brak komentarzy
alt-grafika dla kogo współpraca z Wirtualną Asystentką
alt-biurko z laptopem,akcesoriami biurowymi i okularami, w tle grafika dla kogo współpraca z wirtualną asystentką będzie dobrą alternatywą

Jako przedsiębiorca z pewnością dążysz do rozwoju swojej firmy, poprawy efektywności jej działania tak jak i jakości usług lub produktów, które oferujesz. Poszukujesz stale nowych rozwiązań, które pozwolą Ci na oszczędność czasu oraz zminimalizowanie kosztów.

Dla kogo współpraca z Wirtualną Asystentką będzie dobrą alternatywą?

 

Jako przedsiębiorca  z pewnością dążysz do rozwoju swojej firmy, poprawy efektywności jej działania, tak jak i jakości usług lub produktów, które oferujesz. Poszukujesz stale nowych rozwiązań, które pozwolą Ci na oszczędność czasu oraz zminimalizowanie kosztów.
Jeżeli codzienne obowiązki związane z prowadzeniem Twojej firmy zaczynają Cię przytłaczać oraz zajmować Ci coraz większą część dnia, pozostawiając niewiele czasu na rozwój firmy i priorytety z tym związane, być może  to odpowiednia pora na podjęcie decyzji o zatrudnieniu kogoś, kto przyjdzie Ci z pomocą.
Jeśli jednak na obecnym etapie rozwoju Twojego przedsiębiorstwa nie możesz sobie pozwolić na przyjęcie pracownika na etat, w  takim wypadku idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie wsparcie Wirtualnej Asystentki.

Kim jest Wirtualna Asystentka?

Wirtualna Asystentka to inaczej zdalna asystentka.
Kluczowym fundamentem istnienia tego zawodu jest wspieranie przedsiębiorcy w działaniach jego firmy. Wirtualna asystentka (WA) to innymi słowami prawa ręka przedsiębiorcy.
Nie jest to jednak kolejny pracownik w firmie. To też pełnowymiarowa działalność oraz Twój partner w biznesie. Nikt nie zrozumie Twoich potrzeb tak, jak inny przedsiębiorca, który zmaga się z podobnymi problemami.
Wirtualna asysta to biznes, który narodził się w USA i szturmem podbił Europę. Obecnie znaleźć można coraz więcej ofert WA i wzrasta ilość przedsiębiorców korzystających z tego typu usług. Popularność zawodu, jakim jest Wirtualna Asystentka, stale rośnie.
Wirtualne asystentki posiadają szereg różnorodnych kompetencji. Wiele z nich posiada również konkretne specjalizacje, które wskażę w dalszej części artykułu.
Asystentkę możesz „zatrudnić” do konkretnego zadania lub tez podjąć z nią dłuższą współpracę. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Dla kogo przeznaczone są usługi Wirtualnej Asystentki

Praktycznie każdy może skorzystać z usług WA. Istnieją jednak branże, działalności, które najczęściej podejmują współpracę z Wirtualną Asystentką.
  • Pierwszą grupę takich osób stanowią początkujący przedsiębiorcy, jednoosobowe działalności gospodarcze, właściciele firm, którzy sami prowadzą swój biznes i ponieważ nie zatrudniają pracowników, bardzo przydaje im się wsparcie z zewnątrz w postaci usług oferowanych przez WA. Przykładem takiej działalności może być dietetyk, coach czy fotograf.
  • Kolejna grupa to mikro przedsiębiorcy. Takie firmy posiadają już pracowników, ale zdarza im się, że potrzebują pomocy w określonej dziedzinie. Wynajęcie kompetentnej WA posiadającej umiejętności w danym zakresie to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują budżetem pozwalającym na zatrudnienie kilku specjalistów. Takim potencjalnym klientem może być firma z branży beauty, sklep internetowy, czy nawet mały biznes zajmujący się wykończeniem wnętrz.
  • Trzecia grupa to twórcy internetowi. Mogą to być blogerzy, youtuberzy, osoby, które zajmują się sprzedażą produktów lub usług na Instagramie czy Facebooku.
  • Ostatnia grupa to osoby prywatne, którym potrzebna jest pomoc w organizacji codziennych spraw. W ofercie WA usługi takie istnieją najczęściej pod nazwą concierge. Może to być pomoc w zorganizowaniu kolacji z kontrahentami, zaplanowanie podróży, czy też tak prozaiczna rzecz jak oddanie rzeczy do pralni. I tak, to też da się ogarnąć zdalnie. Możliwości są nieograniczone. Z usługi concierge skorzystać mogą również firmy.

 

W jakich czynnościach może pomóc Wirtualna Asystentka?

I tu możemy nieskończenie wyliczać, gdyż spektrum umiejętności  WA jest ogromne i stale się powiększa. Cechą dobrej Wirtualnej Asystentki jest ciągła chęć rozwoju i nauki i odzwierciedla się to w ofertach WA.
Od momentu kiedy zaczęłam swoją przygodę z wirtualną asystą, obserwuję kariery wielu kobiet w tym zawodzie i widzę, jak dużo z nich rozwinęło skrzydła. Zdobyły nowe kompetencje, poszerzyły swoje usługi  o nowe umiejętności, stworzyły sklepy, gdzie promują elementy edukacyjne związane z tym zawodem i nie tylko. Tworzą e – booki, kursy, a to dopiero początek zważywszy na fakt, że w Polsce ten zawód istnieje dopiero od kilku lat.
Poniżej kilka dziedzin, w których specjalizują się Wirtualne Asystentki oraz przykładowe zadania, jakich się podejmują.
Pozwoli Ci to zrozumieć, co dokładnie robi Wirtualna Asystentka i mam nadzieję, że ułatwi znalezienie tej właściwej z pożądanymi przez Ciebie kwalifikacjami.

 

     1. Administracja
  • obsługa skrzynki mailowej, segregacja poczty
  • prowadzenie kalendarza, umawianie spotkań
  • tworzenie umów, dokumentów
  • wystawianie faktur, kontakt z księgowością
  • monitorowanie płatności, prowadzenie zestawień należności i zobowiązań
  • wprowadzanie danych, tworzenie baz danych
  • wstępna rekrutacja pracownika
  • research (również w językach obcych)
  • kontakt z klientem
  • odbieranie telefonów

 

     2. Strony WWW
  • stworzenie strony WWW na silniku WordPress
  • obsługa stron internetowych stworzonych na WordPress (aktualizacje, dodawanie wpisów i postów, zmiany na stronie)
  • opieka nad stroną

 

     3. Sklep Internetowy (WooCommerce)
  • konfiguracja sklepu
  • podpięcie płatności
  • opieka nad sklepem (aktualizacje wtyczek)
  • obsługa sklepu (dodawaniu produktów, generowaniu kuponów zniżkowych, zmiana cen, aktualizacji treści, obsługa zamówień)

 

     4. Newsletter
  • wdrożenie newslettera od podstaw (strona firmowa, blog)
  • tworzenie treści do newslettera
  • wysyłka oraz automatyzacja newslettera
  • tworzenie pop-upów na stronę

 

     5. Landing page
  • tworzenie stron lądowania
  • konfiguracja formularza zapisu
  • podpięciu systemu płatności
  • tworzeniu lead magnetu

 

     6. Copywriting 
  • pisanie artykułów na bloga,
  • redagowanie treści maili, ulotek, ofert
  • tworzenie sloganów reklamowych.

 

     7. Tłumaczenia
  • tłumaczenie umów, regulaminów, instrukcji
  • tworzenie dwujęzycznych dokumentów.
  • obsługa klientów i korespondencja z klientami zagranicznymi

 

     8. Postprodukcja podcastów
  • montaż i edycja odcinka
  • stworzenie notatki do odcinka
  • udostępnienie odcinka na platformach
  • transkrypcje

 

     9. Grafiki i materiały graficzne
  • tworzenie grafik do social media (Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn)
  • tworzenie oprawy graficznej newslettera
  • tworzenie okładki do podcastu
  • tworzenie grafiki na landing page
  • tworzenie oprawy graficznej lead magnetu, e-booka, oferty itp.

 

     10. Social media
  • opieka nad profilami firmowymi: Facebook, Instagram, Pinterest
  • obsługa Fan page i grup na Facebooku (strategia i harmonogram działań)
  • tworzenie grafik: Facebook, Instagram (Posty, Insta Stories)
  • planowanie treści postów
  • obsługa Profilu: odpowiadanie na wiadomości, komentarze, weryfikacja powiadomień
Przedstawiłam Ci 10 głównych dziedzin, w jakich poruszają się WA, jednak zakres ich działania jest znacznie szerszy.
Jeżeli w danej ofercie nie znajdziesz tego, czego szukasz, zawsze warto skontaktować się z Wirtualną Asystentką, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie w stanie Ci pomóc.
Jeżeli masz jakieś pytania, zapraszam do kontaktu. Sprawdź również moją ofertę. Może właśnie tu znajdziesz, to czego potrzebujesz.

Zostaw Komentarz