Jako przedsiębiorca z pewnością dążysz do rozwoju swojej firmy, poprawy efektywności jej działania tak jak i jakości usług lub produktów, które oferujesz. Poszukujesz stale nowych rozwiązań, które pozwolą Ci na oszczędność czasu oraz zminimalizowanie kosztów.
Dla kogo współpraca z Wirtualną Asystentką będzie dobrą alternatywą?
Jako przedsiębiorca z pewnością dążysz do rozwoju swojej firmy, poprawy efektywności jej działania, tak jak i jakości usług lub produktów, które oferujesz. Poszukujesz stale nowych rozwiązań, które pozwolą Ci na oszczędność czasu oraz zminimalizowanie kosztów.
Jeżeli codzienne obowiązki związane z prowadzeniem Twojej firmy zaczynają Cię przytłaczać oraz zajmować Ci coraz większą część dnia, pozostawiając niewiele czasu na rozwój firmy i priorytety z tym związane, być może to odpowiednia pora na podjęcie decyzji o zatrudnieniu kogoś, kto przyjdzie Ci z pomocą.
Jeśli jednak na obecnym etapie rozwoju Twojego przedsiębiorstwa nie możesz sobie pozwolić na przyjęcie pracownika na etat, w takim wypadku idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie wsparcie Wirtualnej Asystentki.
Kim jest Wirtualna Asystentka?
Wirtualna Asystentka to inaczej zdalna asystentka.
Kluczowym fundamentem istnienia tego zawodu jest wspieranie przedsiębiorcy w działaniach jego firmy. Wirtualna asystentka (WA) to innymi słowami prawa ręka przedsiębiorcy.
Nie jest to jednak kolejny pracownik w firmie. To też pełnowymiarowa działalność oraz Twój partner w biznesie. Nikt nie zrozumie Twoich potrzeb tak, jak inny przedsiębiorca, który zmaga się z podobnymi problemami.
Wirtualna asysta to biznes, który narodził się w USA i szturmem podbił Europę. Obecnie znaleźć można coraz więcej ofert WA i wzrasta ilość przedsiębiorców korzystających z tego typu usług. Popularność zawodu, jakim jest Wirtualna Asystentka, stale rośnie.
Wirtualne asystentki posiadają szereg różnorodnych kompetencji. Wiele z nich posiada również konkretne specjalizacje, które wskażę w dalszej części artykułu.
Asystentkę możesz „zatrudnić” do konkretnego zadania lub tez podjąć z nią dłuższą współpracę. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.
Dla kogo przeznaczone są usługi Wirtualnej Asystentki
Praktycznie każdy może skorzystać z usług WA. Istnieją jednak branże, działalności, które najczęściej podejmują współpracę z Wirtualną Asystentką.
-
Pierwszą grupę takich osób stanowią początkujący przedsiębiorcy, jednoosobowe działalności gospodarcze, właściciele firm, którzy sami prowadzą swój biznes i ponieważ nie zatrudniają pracowników, bardzo przydaje im się wsparcie z zewnątrz w postaci usług oferowanych przez WA. Przykładem takiej działalności może być dietetyk, coach czy fotograf.
-
Kolejna grupa to mikro przedsiębiorcy. Takie firmy posiadają już pracowników, ale zdarza im się, że potrzebują pomocy w określonej dziedzinie. Wynajęcie kompetentnej WA posiadającej umiejętności w danym zakresie to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują budżetem pozwalającym na zatrudnienie kilku specjalistów. Takim potencjalnym klientem może być firma z branży beauty, sklep internetowy, czy nawet mały biznes zajmujący się wykończeniem wnętrz.
-
Trzecia grupa to twórcy internetowi. Mogą to być blogerzy, youtuberzy, osoby, które zajmują się sprzedażą produktów lub usług na Instagramie czy Facebooku.
-
Ostatnia grupa to osoby prywatne, którym potrzebna jest pomoc w organizacji codziennych spraw. W ofercie WA usługi takie istnieją najczęściej pod nazwą concierge. Może to być pomoc w zorganizowaniu kolacji z kontrahentami, zaplanowanie podróży, czy też tak prozaiczna rzecz jak oddanie rzeczy do pralni. I tak, to też da się ogarnąć zdalnie. Możliwości są nieograniczone. Z usługi concierge skorzystać mogą również firmy.
W jakich czynnościach może pomóc Wirtualna Asystentka?
I tu możemy nieskończenie wyliczać, gdyż spektrum umiejętności WA jest ogromne i stale się powiększa. Cechą dobrej Wirtualnej Asystentki jest ciągła chęć rozwoju i nauki i odzwierciedla się to w ofertach WA.
Od momentu kiedy zaczęłam swoją przygodę z wirtualną asystą, obserwuję kariery wielu kobiet w tym zawodzie i widzę, jak dużo z nich rozwinęło skrzydła. Zdobyły nowe kompetencje, poszerzyły swoje usługi o nowe umiejętności, stworzyły sklepy, gdzie promują elementy edukacyjne związane z tym zawodem i nie tylko. Tworzą e – booki, kursy, a to dopiero początek zważywszy na fakt, że w Polsce ten zawód istnieje dopiero od kilku lat.
Poniżej kilka dziedzin, w których specjalizują się Wirtualne Asystentki oraz przykładowe zadania, jakich się podejmują.
Pozwoli Ci to zrozumieć, co dokładnie robi Wirtualna Asystentka i mam nadzieję, że ułatwi znalezienie tej właściwej z pożądanymi przez Ciebie kwalifikacjami.
1. Administracja
-
obsługa skrzynki mailowej, segregacja poczty
-
prowadzenie kalendarza, umawianie spotkań
-
tworzenie umów, dokumentów
-
wystawianie faktur, kontakt z księgowością
-
monitorowanie płatności, prowadzenie zestawień należności i zobowiązań
-
wprowadzanie danych, tworzenie baz danych
-
wstępna rekrutacja pracownika
-
research (również w językach obcych)
-
kontakt z klientem
-
odbieranie telefonów
2. Strony WWW
-
stworzenie strony WWW na silniku WordPress
-
obsługa stron internetowych stworzonych na WordPress (aktualizacje, dodawanie wpisów i postów, zmiany na stronie)
-
opieka nad stroną
3. Sklep Internetowy (WooCommerce)
-
konfiguracja sklepu
-
podpięcie płatności
-
opieka nad sklepem (aktualizacje wtyczek)
-
obsługa sklepu (dodawaniu produktów, generowaniu kuponów zniżkowych, zmiana cen, aktualizacji treści, obsługa zamówień)
4. Newsletter
-
wdrożenie newslettera od podstaw (strona firmowa, blog)
-
tworzenie treści do newslettera
-
wysyłka oraz automatyzacja newslettera
-
tworzenie pop-upów na stronę
5. Landing page
-
tworzenie stron lądowania
-
konfiguracja formularza zapisu
-
podpięciu systemu płatności
-
tworzeniu lead magnetu
6. Copywriting
-
pisanie artykułów na bloga,
-
redagowanie treści maili, ulotek, ofert
-
tworzenie sloganów reklamowych.
7. Tłumaczenia
-
tłumaczenie umów, regulaminów, instrukcji
-
tworzenie dwujęzycznych dokumentów.
-
obsługa klientów i korespondencja z klientami zagranicznymi
8. Postprodukcja podcastów
-
montaż i edycja odcinka
-
stworzenie notatki do odcinka
-
udostępnienie odcinka na platformach
-
transkrypcje
9. Grafiki i materiały graficzne
-
tworzenie grafik do social media (Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn)
-
tworzenie oprawy graficznej newslettera
-
tworzenie okładki do podcastu
-
tworzenie grafiki na landing page
-
tworzenie oprawy graficznej lead magnetu, e-booka, oferty itp.
10. Social media
-
opieka nad profilami firmowymi: Facebook, Instagram, Pinterest
-
obsługa Fan page i grup na Facebooku (strategia i harmonogram działań)
-
tworzenie grafik: Facebook, Instagram (Posty, Insta Stories)
-
planowanie treści postów
-
obsługa Profilu: odpowiadanie na wiadomości, komentarze, weryfikacja powiadomień
Zostaw Komentarz