fbpx

Co powinien zawierać idealny landing page?

with Brak komentarzy
alt-grafika co powinien zawierać idealny landing page
alt-tytuł na biało co powinien zawierać idealny landing page, w tle zdjęcie kół zębatych

Landing Page nazywany także stroną docelową lub stroną lądowania to typ witryny internetowej mający na celu przyciągnąć uwagę odwiedzających oraz zachęcić ich do podjęcia określonego działania. 

Co to jest Landing Page?

 

Landing Page nazywany także stroną docelową lub stroną lądowania to typ witryny internetowej mający na celu przyciągnąć uwagę odwiedzających oraz zachęcić ich do podjęcia określonego działania. Użytkownik trafia na nią po kliknięciu reklamy.
Landing jest skutecznym narzędziem do pozyskiwania kontaktów. Cechuje się prostą budową, dzięki czemu skupia się na uzyskaniu jak największej liczby konwersji.

 

Kluczowe elementy landing page

 

1. Chwytliwy nagłówek

 

Chwytliwy nagłówek to pierwszy ważny komponent strony lądowania. Jego zadaniem jest zaciekawienie czytelnika, zatrzymanie go na stronie i skłonienie do dowiedzenia się więcej o tym co oferujesz. Wszystko, co najważniejsze, powinno znaleźć się właśnie tutaj, na samym początku.
Nagłówek powinien być, krótki, treściwy i zawierać informacje na temat oferowanego produktu lub usługi.
Można posłużyć się również nagłówkiem wspomagającym, czyli inaczej podtytułem uzupełniającym informacje zawarte w nagłówku głównym.

 

2. Przycisk CTA (Call to Action) - wezwanie do działania

 

CTA powinno być najbardziej widocznym elementem na stronie oraz wskazywać odbiorcom, co mają zrobić. To przycisk z napisem, który ma zachęcić do kliknięcia. Umieśćmy tu konkretny komunikat. Np.: „Zarezerwuj miejsce”, „Zarejestruj się”, „Pobierz – e-book”, itd.
Ponieważ ludzie zazwyczaj podążają wzrokiem w dół strony, wezwanie do działania powinno znaleźć się tuż pod nagłówkiem, w centralnej części strony, tak, aby było widoczne bez konieczności jej przewijania, czyli powyżej tzw. linii zgięcia.
Jeżeli chcemy umieścić na stronie więcej niż jedno CTA, zadbajmy o to, aby każde zawierało ten sam cel i tę samą treść.

 

3. Język korzyści.

 

Tworząc treści na stronę docelową, należy pisać w sposób zachęcający klienta do skorzystania z naszej oferty, przedstawiając cechy i zalety produktu oraz korzyści, które osiagnie jeżeli zdecyduje się po nią sięgnąć. Konsument musi wiedzieć „Co będzie z tego miał” i to właśnie przedstawia mu język korzyści.
Aby przykuć uwagę, najlepiej jest te walory wypunktować w krótkich zdaniach, tzw. "bullet points". Dla podkreślenia efektu możemy wykorzystać do tego ikony.
Ciekawy artykuł o tym jak pisać językiem korzyści znalazłam na blogu https://tekstowni.pl/jezyk-korzysci.

 

4. Rekomendacje i referencje, czyli tzw. dowód społeczny

 

Ponieważ podejmując decyzje, ludzie bardzo często kierują się rekomendacjami, warto zamieścić na stronie opinie innych klientów. Według badań około 75% konsumentów sprawdza recenzje o produktach lub usługach w sieci.
Jeśli twoja oferta otrzymała już pozytywne opinie od klientów, warto uwzględnić je na stronie docelowej.
Uwiarygadnia to przydatność usługi lub produktu, który oferujesz.

 

5. Ograniczona nawigacja

 

W przeciwieństwie do zwykłej strony internetowej główną cechą landing page jest prostota. Oznacza to brak menu, dodatkowych zakładek oraz innych elementów, które mogłyby rozproszyć potencjalnego klienta i zwieść go z idealnie wytyczonej przez nas ścieżki.

 

6. Przyciski Social Media

 

Przyciski social media pozwalają użytkownikom na udostępnianie naszej strony. Wykorzystanie mediów społecznościowych to jedna z metod promocji i spory potencjał reklamowy, po który warto sięgnąć.

 

7. Prosty Formularz

 

Tworząc formularz na naszą stronę docelową, postarajmy się, aby był on jak najmniej skomplikowany i zawierał minimalną ilość pól. Na obrazku poniżej przedstawiony jest formularz z dwoma polami do uzupełnienia.

 

 

alt-zdjęcie formularza w Mailerlite na landing page

 

 

Im większa ilość pól do wypełnienia, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający zrezygnuje. Prostszy formularz wpływa na efektywność strony docelowej.
Musimy również pamiętać o zamieszczeniu zgód marketingowych. Bez tego kontakt z osobą, która pozostawiła swoje dane, będzie niemożliwy.

 

8. Prosty design

Nadrzędnym celem landingu jest pozyskanie kontaktu, a docelowo sprzedaż, dlatego trzeba pamietc, aby strona była prosta i nie rozpraszała klienta zbytnią kreatywnością.
Istnieje wiele szablonów, które mogą nam pomóc w kreacji. W programach mailingowych znajdziemy wiele gotowych szablonów, na których możemy się wzorować.
Poniżej przykładowe szablony stron lądowania w systemie Mailerlite.

 

alt-landing page szablony w Mailerlite

 

 

9. Treść wizualna

 

Treść wizualna jest kluczowym elementem stron internetowych. Tekst nigdy nie będzie w stanie rywalizować z obrazem, ponieważ od momentu narodzin nasze procesy poznawcze bazują na tym co widzimy. Mózg przetwarza obrazy o wiele szybciej niż tekst.
Zadbajmy o to, aby zdjęcia były duże i wysokiej jakości.
Dobrze jest też umieścić video lub grafikę pokazującą działanie produktu w praktyce.
Powodzenia w tworzeniu skutecznych landingów!

 

Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej lub potrzebujesz pomocy w budowie strony docelowej, zapraszam do kontaktu.
Jeżeli lubisz ciekawostki techniczne to może zainteresuje Cię mój tekst o jak dodać klikalny numer telefonu na stronie WWW,
a jeżeli chciałbyś nawiązać współpracę z Wirtualna Asystentką, zachęcam do lektury poniższych wpisów:
Dlaczego warto współpracować z Wirtualną Asystentką.
Dla kogo współpraca z Wirtualną Asystentką będzie dobrą alternatywą.

 

Zostaw Komentarz