

Internet skonstruowany jest w taki sposób, że jego elementy współgrają ze sobą jak instrumenty w orkiestrze symfonicznej.
Jak wybrać kolory na stronę internetową?
Internet skonstruowany jest w taki sposób, że jego elementy współgrają ze sobą jak instrumenty w orkiestrze symfonicznej.
Posiadając witrynę internetową, możemy korzystać z narzędzi Google, aby ją promować, a Facebook pozwoli nam dotrzeć do tysięcy odbiorców. Wszystko się łączy i współistnieje.
Kreując naszą stronę internetową do wyboru mamy nieskończoną ilość darmowych i płatnych narzędzi, które wspierają nas na każdym etapie naszej twórczej ścieżki.
Kiedy zaczynałam swoją przygodę jako Wirtualna Asystentka, nie wyobrażałam sobie, że w tak krótkim czasie nauczę się tylu nowych rzeczy i poznam programy, o których istnieniu nawet mi się nie śniło.
Przy takim bogactwie narzędzi tworzenie identyfikacji wizualnej strony staje się odkrywczą przygodą.
W tym poście skupimy się na bezpłatnych narzędziach, które wspomogą nas w doborze kolorów na stronę.
Kolory na stronę- identyfikacja wizualna
Klientów, którzy przychodzą do nas z zapytaniem o stworzenie strony internetowej, można podzielić, na 2 grupy. Takich, którzy posiadają lub nie posiadają identyfikacji wizualnej swojej marki.
Przykładem takiej gotowej identyfikacji, może być kolorowe logo, które ułatwia nam zadanie dotyczące wyboru kolorystyki na stronę. Wystarczy tylko sprawdzić jakie odcienie współtworzą to logo i gotowe.
Jak to zweryfikować, aby potem wykorzystać tę wiedzę przy projektowaniu strony.
Jaki to kolor- Colorzilla
Tu przychodzi nam z pomocą program o wdzięcznej nazwie Colorzilla. Jest to rozszerzenie Google Chrome, które umożliwia odczyt koloru z dowolnego miejsca w przeglądarce. Ikona Colorzilla wygląda jak na obrazku poniżej.
Aby sprawdzić dany odcień, najpierw klikamy w ikonę narzędzia. Kiedy rozwinie nam się okno z polami wyboru, wybieramy opcję Page Color Picker Active. Następnie najeżdżamy myszką w przeglądarce na kolor, który nas interesuje. U góry ukazuje nam się okienko (jak na obrazku poniżej), gdzie wyświetla nam się ten kolor oraz jego symbol. W naszym przypadku to #4285F4). Numer ten możemy wkleić w każdym programie, który służy do projektowania.
Kolejnym ciekawym narzędziem, które Wam przedstawię jest Colorhexa.com https://www.colorhexa.com/
ColorHexa.com dostarcza nam informacji o każdym istniejącym kolorze oraz generuje pasujące do projektów palety kolorystyczne.
Wygląda to tak jak na przykładzie poniżej. Po wpisaniu dowolnego symbolu koloru wyświetla się nam spectrum barw pasujących do pierwotnie wybranego tonu.
Jak wybrać kolory na stronę - Palettable
Kolejny program zasługujący na naszą uwagę to Pallettable https://www.palettable.io/
To narzędzie również generuje gotowe palety kolorów na podstawie naszych upodobań. Do wyboru służą dwa przyciski LIKE i DISLIKE. Po wciśnięciu DISLIKE program podsuwa nam kolejne barwy, do momentu, aż któraś nam się spodoba. Wtedy klikamy LIKE i od tej pory program dopasowuje kolejne kolory do pierwotnej barwy, którą wybraliśmy. Możemy się bawić w nieskończoność.
W podobny sposób działa Canva, która służy nie tylko do tworzenia grafik, ulotek oraz różnego rodzaju dokumentów itd., ale podobnie jak Palettable pomoże nam stworzyć piękną paletę kolorów. Wystarczy tylko wkleić symbol danej barwy, a Canva podpowie jakie kolory z nim współgrają.
https://www.canva.com/colors/color-palettes/
Jak wybrać kolory na stronę – Canva- generator palety kolorów
Oprócz gotowych palet kolorystycznych Canva podobnie jak Palettable posiada również możliwość ich generowania: https://www.canva.com/colors/color-palette-generator/.
W tym przypadku mamy również dodatkową alternatywę, jaką jest dobór kolorów na podstawie fotografii. Wgrywamy dowolne zdjęcie, którego kolory nam się podobają. Canva bazując na tym zdjęciu, tworzy gotową paletę kolorów, którą potem możemy wykorzystać przy kreacji strony, ulotki, wizytówki, czy czegokolwiek, o czym zamarzymy.
Poniżej przykładowe zdjęcie i paleta kolorów, jakie na jego podstawie dobrała Canva.
Canva skrywa jeszcze kilka innych niespodzianek. Pozwala nam również sprawdzić znaczenie danego koloru, tak, aby wiedzieć, jak umiejętnie wpływać na naszych odbiorców.
Od dawna wiadome jest, że kolory wpływają na człowieka. W każdym z nas wywołują emocje, które skłaniają nas do różnych zachowań. Nie bez powodu mówi się o działaniu czerwonej płachty na byka 😉.
Jest to podstawowa wiedza, jaką posiada każdy specjalista od marketingu. Konsumenci niejednokrotnie dokonują zakupów, bazując na osobistych preferencjach dotyczących konkretnych barw. Nieprzypadkowo Coca-Cola wybrała czerwień, kolor wywołujący w nas największe emocje.
https://www.canva.com/colors/color-meanings
Dobór kolorów na stronę – inne darmowe narzędzia
Jeżeli nadal nie udało Wam się znaleźć palety barw, która całkowicie Was satysfakcjonuję, podaję poniżej linki do kilku innych stron, które podobnie jak Canva i Palettable wspierają nas w poszukiwaniach idealnych barw na naszą witrynę.
https://www.design-seeds.com/
http://www.colorhunter.com/
https://www.colorspire.com/
Bawmy się kolorami i znajdźmy te idealne.
Jeżeli interesują Cię inne tematy związane z tworzeniem stron internetowych, może zaciekawi Cię mój artykuł pt. Kopia zapasowa WordPress, co to jest i dlaczego ją robić. Jeżeli myślisz o skorzystaniu z usług Wirtualnej Asystentki, zapraszam do lektury posta "Dla kogo współpraca z wirtualną Asystentką jest dobrą alternatywą".
Zostaw Komentarz